Nuffnang

Khamis, 10 Januari 2019

TIPS CARA MULA SIMPAN EMAS

Saya percaya ramai yang dah tahu emas ni bagus cuma tak tahuatau terasa susah nak mula menyimpan emas.


Mai sini saya nak bagi tips cara nak mula simpan emas:
.
1️⃣ Simpan emas dahulu baru berbelanja. Kerana jika kita berbelanja dahulu baru menyimpan, akhirnya tiada langsung wang yang tinggal untuk disimpan.
.
2️⃣ Bermula dengan menyimpan emas yang paling kecil nilainya. Melalui akaun emas PG, anda boleh menyimpan emas serendah RM100 sahaja.
.
3️⃣ Kalau anda jenis ada duit asyik nak habiskan, simpanlah emas sebanyak yang boleh selepas selesaikan segala hutang untuk elakkan wang itu dipakai utk hal-hal bukan keperluan.
.
4️⃣ Tetapkan matlamat simpan emas iaitu untuk selamatkan kebocoran wang simpanan terlebih dahulu. Dengan sendirinya matlamat yang lain akan turut tercapai kemudiannya.
.
5️⃣ Simpan emas sehingga cukup gram untuk mencapai matlamat kita yang lain, sebagai contoh ingin menunaikan umrah. Maka, juallah emas tersebut dan tunaikan umrah.
.
6️⃣ Simpan emas dengan konsisten setiap bulan tidak kira harga emas naik atau turun sebab yang penting adalah jumlah gram simpanan kita dan pada akhirnya kita akan dapat harga purata.
.
7️⃣ Jangan mencari "masa yang sesuai" untuk membeli emas kerana tiada masa yang khusus untuk membeli emas. Saat paling tepat untuk membeli emas ialah saat kita mempunyai duit. Jika rasa sudah bersedia, tanyalah poket disisi kita dan terus bertindak segera!
.
"Save gold today, it will save you tomorrow." In shaa Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan